APRS spel
 |
Scouts, Explorers, Roverscouts
|
 |
>1 ploeg |
 |
1 begeleider |
 |
15-60 minuten |
 |
- |
|
[ |
Samenvatting
Er is hier in de buurt een ramp gebeurd. Jullie moeten er zo snel mogelijk achter komen WAT er is gebeurd, WAAR het is gebeurd en WELKE hulpdiensten er ter plaatse nodig zijn.
Aantal personen: minimaal twee
Benodigde apparatuur: PC met kaart van terrein, APRS-rugtas(sen) en portofoons.
Hoe wordt het spel gespeeld?
Een aantal leden van je bak gaan op pad om informatie te achterhalen en een aantal leden van je bak blijft achter in het commandocentrum om alle informatie te verzamelen. Samen proberen jullie zo snel mogelijk achter 'de oplossing' te komen. Het commandocentrum krijgt meldingen binnen van plekken waar mogelijk aanwijzingen te vinden zijn. Het zoekteam wordt door het commandocentrum via de APRS-kaart en de portofoons naar de plekken met aanwijzingen geloodst. Het zoekteam geeft vervolgens de gevonden aanwijzingen door aan het commandocentrum. Als jullie denken voldoende aanwijzingen gevonden te hebben mogen jullie een mogelijke oplossing bedenken. Het zoekteam en commandocentrum kunnen hierover overleggen d.m.v. de portofoons.
Delen van mogelijke oplossingen:
WAT is er gebeurd?
- Ontploft tankschip
- Vrachtschip lekt stookolie
- Vlet zoek geraakt
- Schip klem tussen sluisdeur
WAAR is het gebeurd?
- Dichtbij de sluizen
- In de haven
- De Maas nabij Roermond
- Op het meer
WELKE hulpdiensten?
- Brandweer
- Politie
- Reddingsbrigade
- Ambulance
De aanwijzingen
De plekken met aanwijzingen kunnen d.m.v. overlays in UI-View worden aan- of uitgezet, afhankelijk van welke aanwijzingen waar zijn opgehangen. Er zijn natuurlijk meerdere combinaties tussen wat, waar en welke mogelijk.
Topscore
Misschien is het een leuk idee om de behaalde tijden in een soort topscore-lijst te verwerken?
Bron: PA0JNH
|