't Handboek JOTA-JOTI JOTA-JOTI logo

Home > Het JOTA-JOTI weekend > Pers en Promotie
« vorige volgende »

Pers en Promotie

De JOTA en JOTI is met meer dan 25 duizend deelnemende leden de grootste activiteit van Scouting Nederland. Wereldwijd doen een half miljoen scouts mee uit 100 landen. De JOTA-JOTI is een flitsende, bij de tijdse activiteit. Een mooie gelegenheid om jouw groep in de schijnwerpers te zetten.

Enkele ideeën voor promotie:

  • Nodig de burgemeester uit voor de opening
  • Organiseer een open dag
  • Stuur vooraf een persbericht naar de lokale krant
  • Nodig de lokale en of regionale omroep uit (radio en TV)
  • Stuur na afloop van de JOTA-JOTI een verslag naar lokale media met foto's
  • Maak zendamateurs in jou omgeving enthousiast doormiddel van een mooie folder
  • Maak de scouts van je groep enthousiast door middel van een informatieve folder

Open dag

Voor de Open Dag komt deze Powerpoint presentatie "Wat is JOTA-JOTI" van pas. Deze doorlopende voorstelling geeft een beeld van wat JOTA en JOTI inhoudt.

Informatie op papier of website

Op de DVD staan veel leuke plaatjes, logo's en cartoons en vooral foto's van voorgaande JOTA-JOTI's, handig als je een informatie boekje wilt maken of een artikel in je groepsblad. Ook kan je het nodige gebruiken om je website aan te kleden.

JOTA-JOTI folder

De landelijke JOTA-JOTI organisatie geeft een folder uit over JOTA-JOTI. Deze folder kan je klaarleggen in de shack en uitdelen aan belangstellenden die een bezoek komen afleggen.

PLaats een stuk in de krant

Om een stuk in jou plaatselijke krant te krijgen moet je meestal een persbericht sturen. Maar ook persoonlijk contact met iemand die bij de krant werkt is ook een heel slimme manier.  In het volgende hoofdstuk staan we uitgebreid stil bij het 'Persbericht'. Hieronder vind je een aantal voorbeelden van artiekelen die de afgelopne jaren in de verschillende kranten geplaatst zijn:



Regio

Informatie voor regiovoorlichters vind je achter deze link (nog niet gereed)